keskiviikko 24. syyskuuta 2014

näin me rullataan

Sain tänään viimein kuvat koneelle, ja ajattelin et tekisin pitkän kaavan kautta pitkästä aikaa blogiin päivityksen. Onhan tässä tietysti tapahtunutkin, musta tuli äiti 12.9. ♥ Poika päätti syntyä rv 37+1, joka on aivan mahtavaa ja oon vieläkin ihan onnesta ymmyrkäisenä!

Siis tää on kuvana tosi edustava. Oon ihan totaalisessa lääketokkurassa just ammeesta noussu. Mutta tosta näkee ainakin hyvin , kuinka valtava mäki loppujen lopuksi olin. 
   Synnytyshän mulla starttas aamulla/yöllä perinteisellä leffameiningillä, elikkä spontaanilla lapsiveden tulolla. Ensimmäiset sanat mulla olikin "Voi paska!" pakkasin sairaalakassin(yllätys, että ajoissa tuli sekin tehtyä..) ja soitin äidilleni joka kyyditti meidät Kotkaan.
Kotkassa saatiinkin koko ajan olla käyrillä ja ammeessa, käyrillä ja ammeessa. Toi amme helpotti äärettömästi niitä alkuvaiheen supistuksia. Tosin olin myös vahvassa lääkityksessä, joten en muista paljoa koko ammevaiheesta. Todennäköisesti mun läppä oli laadukasta, koska muistan nauraneeni paljon itselleni.
Poika syntyi klo 19:02 mitoilla 50,5cm ja 3250g ♥ synnytyksen kestoksi tuli kaiken kaikkiaan 13h, eli aika sutjakkaa selvittiin noin ensisynnyttäjäksi. Voin sanoa, että, amme oli aivan mahtava ja niiden kivuliaiden supistusten keskellä epiduraali pelastus! Koko synnytyksen traumaattisimmat jutut olikin ne supistukset, jotka mulla vei ihan oksentamiseen saakka, mutta jälkeenpäin ei harmita edes ne kivut kun on tommonen nuuskutti kainalossa joka yö ♥
Tää mamma kiittää ja kuittaa, katsotaan sit taas mikä päivä kerkiää/malttaa tulla kertomaan tästä ihanasta vauva-arjesta!

2 kommenttia: